C´mon join the joyride

Många frågar mig hur det går med boken. Ja, det kan man undra. Vissa dagar tycker jag att det går riktigt bra, men de dagarna är inte så många, än. Jag känner fortfarande att jag står på totalt okänd mark och det är både spännande och lite läskigt. Förmodligen så kände jag så här under mina första år som frisör också men då spelade jag säker, och det funkade. ”Fake it til you make it”. Så, tack, det går jättebra!

Det är ganska precis ett år sedan jag gick en skrivarkurs i London för Ann Ljungberg. Det blev startskottet för mig och mitt skrivande. Vi var verkligen ett härligt gäng, som bara lyckades vara tysta och försynta i ungefär en timma, sen pratade vi som om vi alltid känt varandra. Det är en vänskap som hållit i sig och jag är så glad och tacksam över mina skrivarvänner.

I sommar ska jag gå en kurs i Romance-genren med Simona Ahrnstedt. Utöver det var min tanke att jag skulle ta en vecka ledigt nu i vår för att åka någonstans och bara skriva, när en annan kurs dök upp. En författare som jag fascineras av är Dag Öhrlud, som tillsammans med Dan Buthler har skrivit böckerna om den snygge psykopaten Christopher Silfverbielke. Så idag har jag anmält mig till Författa vid havet – En helg med Dag Öhrlund. Om jag tyckte att jag var på okänd mark innan så känns det som jag står på ett isflak nu, utan att se land i sikte åt något håll. Hjälp, vad har jag gett mig in på?

Men jag älskar utmaningar. Det är så här jag vill leva mitt liv. Ta chansen när den erbjuds och njuta av färden. Vad är det värsta som kan hända?

Hur går det för dig? När bröt du okänd mark senast? Och om du inte gjort det, vad är det som håller dig tillbaka? Det tål att upprepas att vi lever här och nu – C´mon join the joyride!

8 thoughts on “C´mon join the joyride

    1. habowoodfrun Inläggets författare

      Tack, det ska bli jättekul 🙂 Jag tror dig när du säger att du bryter ny mark hala tiden – jag undrar om du fått fler timmar på dina dygn än vi andra 🙂

      Svara
  1. Birgitta

    Såååå härligt det låter med skrivarkurs vid havet – jag blir avis!
    Jo några små, korta skrivarstunder blir det ibland, men roman kommer jag knappast att skriva, kanske små reflexioner, diketer och förstås ett par sagogrejer, som jag mixar och trixar med. Jag drömmer också om det där optimala – att resa iväg nånstans och skriva. Inbillar mig att det är så mycket bättre (kanske helt fel?).
    London var härligt – och även Sevilla (tidigare) med Ann. När det gäller teater känner jag mig hemma men skrivandet utgör fortfarande otrampade stigar… spännande!

    Svara
  2. habowoodfrun Inläggets författare

    Ja, det ska bli härligt, och lite läskigt. Men det blir förhoppningsvis som i London, då det visade sig att vi var ju alla vänner – vi hade bara inte träffats förut 🙂
    Kul att höra att det är teatern som är din hemmaarena, där om nåt hade jag känt mig bortkommen 🙂

    Svara
  3. Anna Keiler

    Välkommen till WordPress! Vi hade verkligen kul i London, och vi ska ha kul på Simonas kurs. Och de vi inte redan känner får gå under det irländska ordspråket: A stranger is a friend you haven’t met yet!
    Kram

    Svara
    1. habowoodfrun Inläggets författare

      Tack Anna! Jag längtar tills jag ska åka upp och hälsa på er i den kungliga huvudstaden, det ska bli super 🙂
      Ett ordspråk helt i min smak 🙂
      Kram Ann

      Svara
  4. Ulrika

    Häftigt att du anmälde dig till slut! Följer gärna med en annan gång! Har just nu ett lite annat projekt på g, berättar när jag bestämt mig! 🙂

    Svara

Kommentera

