On air

Det finns en första gång för allt, och igår var första gången Fanny spelade live i en radiostudio. Nu är ju inte jag på något sätt opartisk, men jag tyckte att hon skötte sig riktigt bra. Till sin hjälp hade hon två duktiga gitarrister, Tom Svensson och Jakob Gerhardsson.

Om du vill lyssna när Fanny besöker Hasse Pettersson i Replokalen, klicka HÄR

replokalen

Tom, Jakob och Fanny. Bilden är lånad från Radio P4 Jönköping

Det går inte att komma ifrån att jag som mamma blir väldigt stolt, och då slås jag av vad en mycket vis kvinna sa till mig för några år sedan. På den tiden sjöng jag i en kör och vi skulle ha en stor körupptakt dit jag körde med två passagerare till i bilen. Mannen kände jag sedan innan, men kvinnan som var trevlig men lite tystlåten hade jag aldrig träffat förut. När vi kommit på plats började vi med en fika och Anna som kvinnan hette slog sig ner bredvid mig. Under samtalets gång gick det upp för mig att detta var en av mina stora idoler, Nina Perssons mamma. Vilken tur att hon inte sa något under bilfärden, för då hade vi förmodligen inte kommit fram. ”Är inte du jättestolt?” blev min spontana fråga. Då hon svarade: ”Jag har tre barn och väldigt stolt över dem alla tre.” Så viktigt, och så sant. Jag hoppas att alla ni föräldrar har den känslan när det gäller era barn. Var stolta, och låt dem veta att ni är det!

IMG_7947

Jag är en stolt mamma ❤

Kommentera

