Att skriva en bestseller

Hur gör man egentligen? Vad är det som avgör om ett manus ska bli en bestseller eller inte? Själv har jag inte svaren på de frågorna… än. Fast efter ett år av skrivande och en fjärdedel in i boken inser jag hur viktigt det är att ha kul på vägen. Jag gillar att ta del av andras framgångssagor och lyssnar gärna på tips och idéer från dem som kommit lite längre än jag. Det finns en hel del bra litteratur i ämnet, bl.a. Stephen Kings ”Att skriva” och underbara Kim M. Kimselius ”Att skriva med glädje”.

Med en perfekt timing kom det ut en ny tidning på marknaden samtidigt som mitt intresse för att skriva tog fart. Som frisör prenumererar jag på flera olika tidningar (dock inget skvaller) men det är bara en tidning jag riktigt går och längtar efter och som jag i stort sett läser ALLT i. Tidningen heter passande nog ”Skriva”

300x250

Om du också går och bär på en stor bok inom dig, eller bara vill ha lite inspiration från andra som skriver passa på nu:

Du får två nummer av tidningen Skriva för 79:- Gå in på http://www.prenservice.se och skriv in koden 105-105142 eller klicka på bilden så kommer du direkt till erbjudandet.

By the way, så har jag startat Habos Skrivarsällskap. Så om du gillar att skriva och bor i närheten av Habo hör gärna av dig till mig, antingen genom att kommentera här eller maila mig på habowoodfruar@live.se. Tanken är att vi ska träffas någon gång ibland och utbyta erfarenheter, inspirera varandra men framför allt HA KUL!

 

11 thoughts on “Att skriva en bestseller

    1. habowoodfrun Inläggets författare

      Det hade varit jättekul om du flyttade hit Minna. Här finns massa renoveringsobjekt som ni kan ta när ni övat klart på ert nuvarande projekt 🙂
      Annars kanske det är läge för Trollhättans Skrivarsällskap att slå upp portarna 🙂

      Svara
  1. habowoodfrun Inläggets författare

    Det tycker jag låter bra 🙂 Det är ju trots allt några orter vi representerar 😉 Jag ser pampiga årsmöten framför mig där röda mattan är utrullad och vi delar ut priser hit och dit. Mellan Champagneskålarna tar vi en Pimms då och då 😉

    Svara
  2. Maria Pettersson

    Hej Ann, det där med Skrivarsällskap låter ju lite roligt! Jag har inga ambitioner att skriva professionellt, men jag fascineras av ord och språk… Och om det är så att det utlovas både bubbel och Pimm’s, då har du en given aspirant här! Kram!

    Svara

Kommentera

