Ett marathon känns inte så långt borta

…så gick mina tankar i nedförsbackarna idag. Den tanken slogs brutalt bort i varje uppförsbacke.

Dagens löprunda, som var min andra utomhus denna säsongen, gick faktiskt bra. Det stod 12km i mitt löpprogram från jogg.se som ska hjälpa mig att klara Göteborgsvarvet. Det är så mycket skönare att springa utomhus än på löpband, framför allt en dag som denna. Några minusgrader och strålande sol från en klarblå himmel. Det blev faktiskt så att mina 12km blev 13 innan jag kom hem. Tyvärr kan jag inte skryta med att det alltid blir åt det hållet.

IMG_8497

I veckan har vi firat Mikael som fyllt 42. Han har turen att fylla år strax efter bokrean, så förutom ett par cykelbyxor fick han en trave böcker. Igår kväll började han på ”Grannen” av Dag Öhrlund/Dan Buthler. När jag kom hem från jobbet idag hade han läst ut den och nu är han tveksam till om han vill släppa iväg mig på kursen med Dag om en månad.

Vilken tur att jag gör som jag vill. Jag är grymt taggad och Dag har redan skickat några mail angående kursen. Bland annat så är vi bjudna på vinprovning första kvällen, hur trevligt låter inte det.

3 thoughts on “Ett marathon känns inte så långt borta

  1. Martina

    Inspirerande att läsa om utomhuslöpning Ann! Själv harvar jag än så länge på bandet för att sakta men säkert komma i form. Målet är Midnattsloppet i augusti på tid under 60 min. Längre än 10 km tänker jag INTE springa så all heder åt dig och alla andra som ger er på halvmaror och maror. Kämpa på! 🙂

    Martina

    Svara
    1. habowoodfrun Inläggets författare

      Midnattsloppet låter härligt. Om jag inte har fel har du väl sprungit det förut. Var går det någonstans? Vi är ett gäng som springer tjejmilen på hösten, det är också ett roligt lopp 🙂
      Löpband är inte att förringa, jag är tacksam över varenda steg jag tagit på det.

      Lycka till Martina!
      Kram Ann

      Svara
      1. Martina

        Midnattsloppet jag springer är i Stockholm på Söder….med starkt motlut mellan 4 och 5 km! Midnattsloppet finns även i Göteborg, Helsingfors och i år även i Malmö. Det är fest hela 10 km runt banan och ett otroligt vackert Stockholm i sommarnatten. Det blir tredje året jag springer i år och vanligtvis har jag mest träningsvärk i kinderna dagen efter 🙂 Lycka till med Göteborgsvarvet! Respekt!

        Kram Martina

Kommentera

