Otrogen? Jag?

Det är nästan som att vara kär. Det bubblar i kroppen, fåglar kvittrar och solen skiner. Vi pratar ibland om energitjuvar, nu i helgen har jag mött motsatsen. Det var länge sedan jag känt mig så påfylld av energi som jag gjorde idag när jag åkte hem ifrån Tylösand och Dag Öhrlunds skrivarkurs.

IMG_8657

Jag är oerhört fascinerad av Dags sätt att skriva och framförallt hans gestaltning av Christopher Silfverbielke. Det har varit en ära att få vara en av Dags elever under helgen, och han har frikostigt delat med sig av sina erfarenheter och satt oss i arbete med uppgifter som jag vanligtvis inte sysslar med. Vad sägs om att skriva limerickar, lyssna aktivt på låttexter, skriva om vad som hände på rum 313 i fredags kväll. Eller att gå längs stranden, inspireras av miljön och utifrån det skriva.

IMG_8659

Nu var det ju inte bara undervisningen som var bra, att mingla, gå på vinprovning och njuta av god mat var inte fel heller.

IMG_8630

Än en gång lyckades jag hamna i en grupp med många intressanta människor och lika många manus som jag ser fram emot att få läsa så småningom. Så förlåt till mitt gamla skrivargäng ifrån London. Minna antydde att jag var skrivargruppsotrogen. Okej jag erkänner, men det är en otrohet jag kan leva med.

IMG_8649

13 thoughts on “Otrogen? Jag?

  1. Carina Cefa-Öhrlund

    ”Det är nästan som att vara kär. Det bubblar i kroppen, fåglar kvittrar och solen skiner. ” –
    Vilken härlig beskrivning – och skön känsla!
    Som en ”flera års elev”, hustru och medarbetare till Dag är jag beredd att hålla med till 100 procent =O))

    Kul att träffa dig hoppas jag får läsa vad du skirver och att vi ses snart igen.
    Carina Cefa-Öhrlund

    Svara
    1. habowoodfrun Inläggets författare

      Ja, det var verkligen helt suveränt. Snart är det ju dags för en annan kurs, och om jag inte minns fel så är det två andra som ska med på den 😉

      Svara
      1. Birgitta

        Sant….apropå ingenting så släpper jag min nästa barnbok i höst. Är alldeles för otålig att skicka in och vänta på förlag. Och att skriva en ROMAN, himmel – det klarar jag aldrig, inte ens noveller…Några små betraktelser (fint ord va’?) kan jag kosta på mig; kanske blir det en liten samling vad det lider…

  2. Ping: Jag är en avhoppare | Habowoodfruar

Kommentera

