Ett glädjerus

Efter en vecka i detta tillstånd så var det dags för årets löparfest här i Habo: Glädjeruset! Vilket underbart namn. Vem var det som kom på det egentligen? Jag tror det är andra gången loppet går, men det var första gången jag sprang det och det var jättekul. Det fanns två sträckor 4,5km och 10km och jag tog den senare.

IMG_8771

Ulrika Lantz, Mats Ferring och Mikael Hugosson står startklara

IMG_8773

Jag, Ulrika Lantz och Sarah Andler är laddade

Det svarta molnet som syns på översta bilden höll sig borta och dagen bjöd på ett riktigt behagligt löparväder. Jag och Ulrika tog sällskap hela rundan, vi höll ett lugnt och behagligt tempo. Sarah, som varit lite krasslig och valde den kortare rundan och Mats och Mikael såg vi endast ryggtavlorna på de första femtio metrarna, sedan var de utom synhåll.

Det var ett mysigt lopp som faktiskt hade några åskådare utmed banan, som tappert hejade på oss löpare. Förmodligen var det fler tävlande i år än förra året, men tills nästa gång hoppas jag på ännu fler löpsugna deltager. Så börja träna redan nu, och häng på till nästa år!

Vår familj fortsatte i glädjerusets tecken till Månsarp och dop för kusinen Charlie. Det tillhör numera inte vanligheterna men Fanny och Filippa sjöng tillsammans:

4 thoughts on “Ett glädjerus

    1. habowoodfrun Inläggets författare

      Visst är det 🙂 Tack, jag har inte så dåligt samvete för att jag hoppade över cyklingen idag. Du verkar vara inte ligga på latsidan själv heller, fast inte med cykel eller löparskor (vad jag vet) utan hästar 🙂

      Svara

Kommentera

