Är du också en poet?

Nej jag trodde väl inte det. Själv hade jag faktiskt ingen aning att jag bar på just den talangen.

Nu har min favoritförfattare Dag Öhrlund utlyst en tävling där det handlar om att skriva varför just du ska vinna en Ålandskryssning och helst göra det på ett poetiskt sätt, och (nu kommer vi till det viktiga) göra det bättre än Ann Hugosson!!!

Om du vill vara med och tävla så hittar du all information på Dag Öhrlund Författare

Undrar du vad det var jag skrivit som tydligen blev ganska bra? Jo, när vi skulle skriva en utvärdering av Dags kurs ‘Författa vid havet’ som varmt rekommenderar ALLA, så skrev jag:

Du lärde mig andas – andas ord

Slå det om du kan, och resan är din!

14 thoughts on “Är du också en poet?

  1. minnaulin

    Grattis Ann, så himla kul! Såg (med lättnad) att han redan utlyst en vinnare så jag behöver inte ens försöka leta reda på någon eventuell poetisk ådra. Är rädd att det skulle krävas verktyg med lång räckvidd och även om jag nyligen köpt ett teleskopskaft för beskärning av äppelträd är jag långt ifrån säker på att det skulle räcka 🙂
    Och vi får ju åka på kryssning ändå!

    Svara
    1. habowoodfrun Inläggets författare

      Tack Minna! För mig är äran den högsta vinsten. Tänk att någon tycker att jag kan skriva poetiskt 🙂 och att denna någon råkar vara en av mina favoritförfattare. Helt overkligt!
      Det ska bli så kul att åka kryssning med dig och Anna, jag längtar…
      Vi kanske ses redan på söndag om du ska på bokmässan 🙂

      Svara
      1. habowoodfrun Inläggets författare

        Det händer lite mer på lördagen, hade gärna gått då också, men det passar inte in i vårt schema.
        Då laddar vi för båtfärden tillsammans istället 🙂

      1. habowoodfrun Inläggets författare

        Det tycker jag att vi ska spåna vidare på 🙂 Jag trivdes som fisken… Har fortfarande lite dåligt samvete dock, för att jag inte hann säga ordentligt hejdå till din familj, utan bara stressade iväg till bilen :/

  2. Susanne Ahlenius

    Ett talesätt jag lärde mig av en föreläsare i helgen när vi var på konferens med jobbet var ”framrutan är större än backspegeln” och den är klockren. Visst, titta bakåt ibland men koncentrera dig på att titta framåt. Ha inte dåligt samvete över att du glömde säga hej då, ni ses nog snart igen. Kram o må så gott!

    Svara

Kommentera

