Tack för Wi-Fi

Nu på eftermiddagen började jag komma i form igen. Natten tillbringades med den sedvanliga migränen from hell, och jag är mest förvånad att den inte kom igår natt. Med en lätt migränbaksmälla visste jag att jag inte skulle få något skrivet på förmiddagen. Istället packade jag min ryggsäck och gav mig ut på en promenad i ett minst sagt växlande väder.

Lite frisk luft gjorde susen och jag kände så smått hur inte bara inspirationen, utan även orken kom tillbaka. Så efter att ha vandrat runt här i staden Ponta Delgada intog jag en fräsch lunchsallad nere vid hamnen. En termometer visade behagliga 22C och det är väl lite mer än vad det är i Sverige just nu.

Under eftermiddagen har jag följt mitt schema och varit en duktig elev i min egna lilla skrivskola. Jag har bekantat mig med en ny karaktär och det ska bli spännande att se vad det leder till. Hon heter Ella och är en mycket trevlig tjej.

Kvällen avslutades med ett intressant webinarium med Ann Ljungberg. Hon undervisade om hur man som egenutgivare når sina läsare. Det går att se hela webinariet HÄR för den som är intresserad. För mig var det extra kul att höra Anns röst. Hon var en utav mina första länkar in i den här världen och det blev en liten extra kick i min egna skrivskola här på Azorerna. Det var också kul att se mina skrivarvänner Susanne och Birgitta online.

Men, det här webinariet handlade om hur man ska gå tillväga sen – när boken är skriven. Det känns som det är ljusår kvar tills dess. Inte kändes det bättre av att Ann berättade att skriva boken är det enkla, det är sedan som det stora arbetet kommer; att få boken såld!

Jag hade tänkt fresta er med lite fina bilder härifrån men uppladdningen är något trög så det får bli någon annan dag.

4 thoughts on “Tack för Wi-Fi

  1. Ulrika

    Låter underbart att få så mycket tid själv i en ny miljö! Hoppas du tar dig tid att se ön också. Tyckte själv att Furnas och nordöstra delen av ön var bra utflyktsmål. Det finns en gammal vulkan man kan vandra till och såklart tvillingsjöarna i väster. Aah, blir sugen på att åka tillbaka!! 😊 ha det bra!

    Svara
    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      Tack för tipsen Ulrika. Jag får se vad jag hinner. Självklart blir jag sugen på att se allt vad ön har att erbjuda men jag är här för skrivandet i första hand. Däremot vill jag absolut tillbaka hit 🙂

      Svara

Kommentera

