Oops I did it again

Jag och Sixten hade satt oss tillrätta i biosalongen och börjat äta av popcornen. Reklamen var i full gång när jag såg att min telefon ringde (jag hade faktiskt kommit ihåg att stänga av den). På displayen visades ett för mig okänt nummer och jag svarade diskret.

En man vid namn Björn började prata om att han nyligen parkerat på Klostergatan, samma gata där jag parkerat. Nej, säg inte att han har krockat med min nya bil. Var min första tanke. Min andra tanke var: Vad snäll han är som i så fall ringer till mig och berättar det. Men det var inte alls det denna Björn ville ha sagt. Utan när han skulle betala sin parkeringsbiljett så satt det redan ett betalkort i automaten. Mitt mastercard! 

Björn satt på en restaurang på andra sidan filmstaden, så jag och Sixten sprang i regnet över dit. Det var inte svårt att förstå vilket bord jag skulle gå fram till för de hade full koll på mig när jag kom inrusande. Jag tog med tacksamhet emot mitt kort av den omtänksamme mannen. Sedan sprang vi tillbaka, och hann med god marginal innan reklamfilmen var slut. Vad underbart det är med ärliga människor. Speciellt för en sådan slarver som jag. Det var nämligen inte första gången det hände…

IMG_0558LasseMaja filmen var mycket bra och både jag och Sixten var nöjda och glada.

13 thoughts on “Oops I did it again

Kommentera

