Social helg

Den totala avsaknaden av socialt umgänge under en hel veckas tid, tog jag igen under helgen. I fredags var vi hembjudna till familjen Cedervall som passande nog precis hade installerat en badtunna i trädgården. Jag hade inte kunnat föreställa mig att det skulle vara så härligt och avkopplande att bada ute i slutet av oktober, men det var helt fantastiskt.badtunna _Fotor_CollageDet är lätt att få matlagningskomplex i det här sällskapet, där en Niklas är utbildad kock och de andra två Niklasarna älskar att laga mat och att testa olika smaker hit och dit. Knytkalas innebär därför en kulinarisk upplevelse utöver det vanliga. Själv bidrog jag med två olika sallader!!!

På lördagen fick vi besök av min skrivarvän Anna Keiler och hennes familj från Stockholm. Anna  är den första av mina skrivarvänner från Londonkursen som fått kontrakt på sin bok och som jag rebloggat tidigare så finns den att beställa nu. Nyckeln till det förflutna heter boken.

Familjen Keiler fick först följa med till sporthallen i Habo och titta på Volleyboll där Sixten var bollrullare. Sixten som för övrigt var överlycklig över att ha två killar här som bara var lite äldre än han, och som älskade att spela spel. Ännu bättre var det att de stannade över natt så de kunde leka igen så fort de vaknade på morgonen.

Fam Keiler

Tack Anna, Roger, Oskar och Lukas för den fina blomman och för det trevliga sällskapet. Varmt välkomna igen!

 

 

2 thoughts on “Social helg

Kommentera

