NaNoWriMo

2013-Participant-Facebook-Profile

Som om jag inte har något annat för mig nu i november.

Som om jag har all tid i värden.

Som om mina barns aktiviteter inte upptar något av min tid.

Som om jag kan hoppa över att handla och laga mat i 30 dagar framöver.

Som om jag inte behöver sova nu när en av årets mörkaste månader infaller.

Som om jag inte har ett företag att sköta.

Som om jag inte har en förmåga att fastna i Facebook, bloggar och Wordfued.

Som om jag inte har några vändor med aktiviteter i Stockholm på schemat.

Som om det inte vore några svårigheter att skriva ca 1667 ord om dagen.

Som om det skulle vara enkelt att skriva en roman på en månad.

Börjar fundera på om det var så smart att anmäla sig till NaNoWriMo

8 thoughts on “NaNoWriMo

  1. minnaulin

    Det blir aldrig rätt tid: kör vad du orkar, det är ju ingen lag på att man MÅSTE klara sig ända in i mål. Det kommer nog inte jag att göra, trots att jag inte har hälften av alla dina åtaganden vid sidan av 🙂

    Svara
    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      Tack Minna! Det låter betryggande 🙂
      Vi har ju en trevlig resa att se fram emot också, och då kan vi inte skriva för då ska vi umgås, skåla och ha kul!!!

      Svara
    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      Ingen plan direkt. Jag valde att gå med när jag förstod att det var ok att fuska. Nu är ju inte jag typen som gillar att fuska men jag spinner vidare på det projektet jag påbörjade på Azorerna 🙂

      Svara
  2. Anna Keiler

    Kul skrivet inlägg! Jag har inte anmält mig i år av exakt alla de anledningarna. Testade förra året. Men som Minna säger kommer det aldrig vara rätt tid. Just do it! Så mycket du orkar och hinner. Lycka till!

    Svara
    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      Tack Anna! Jag har fått för mig att jag arbetar bättre mot deadlines, men vi får se 😉
      Du har ju rott ett manus i hamn, så koppla av och njut av det nu 🙂
      Kram Ann

      Svara

Kommentera

