Hasse och Jenny

Vilka är de? Mina nya grannar? Nästa stora såpopera? Kan det vara de nya figurerna i mitt NaNoWriMo-projekt? Ja, det kunde det varit. Men nej, de är just nu det stora hotet mot mitt lyssnande på storytel.

En av mina skrivarvänner från kursen i Tylösand, Hasse Aro, har tillsammans med en tjej som heter Jenny Gourman Strid, en podcast och sänder en gång i veckan: Hasse och Jennys podcast.

Tidigare har jag lyssnat på podcast vid något enstaka tillfälle, men det är först nu som jag fastnat rejält. Jag upptäckte den i slutet av sommaren och då fanns en hel del program inspelade som jag lyssnade på i stort sett non stop. Det blev långa promenader i sensommarsverige med Hasse och Jenny i öronen. Under sommaren sände de bland annat från USA. Där besökte de några av mina favoritställen i Nashville och Memphis. Det skiljde inte många dagar på deras vistelse där och Fannys resa. Tydligen så är både Jenny och Hasse stora Elvisfan och det var intressant att höra om deras besök på Graceland.

Elvis grav_Fotor_CollageFör två somrar sedan reste vi runt i de trakterna och det kan man läsa om i min gamla blogg.

Tillbaks till Hasse och Jennys podcast. Jag kan inte annat än att älska det här programmet. Båda två delar med sig av sina tankar och ställningstagande i alla möjliga olika frågor på ett personligt och närvarade sätt. Till skillnad från när de sänder i Efterlyst, där de självklart måste vara allvarliga och sakliga, är podcasten lättsam och det är ofta jag skrattar högt när jag lyssnar.

Hasse gjorde förmodligen ett mycket större intryck på mig än vad jag gjorde på honom under kursen i Tylösand. Jag upplevde honom som en riktigt trevlig man med mycket humor och lätt till skratt. Det tycker jag att han visar i podcasten också. Jenny har jag tyvärr inte träffat (än), men hon verkar vara en skön tjej som tror på sig själv och vågar ta plats på ett bra sätt. Sådant gillar jag!

Så om du inte har börjat lyssna än så kan jag bara gratulera – du har flera timmar med fantastiskt lyssnande framför dig!

Kommentera

