Med november i backspegeln

Det svischade bara till, så var november slut. Det var månaden då jag skulle skriva en roman på 50 000 ord!!! Det var också månaden jag skulle avstå från allt som innehöll socker (det har jag inte berättat här, men haft en pakt med mina träningskompisar). Hur gick det då???

Det beror på hur man ser det. Så klart!  Jag skulle kunna säga att jag failade totalt. Jag skrev inte 50 000 ord och jag åt faktiskt lite godis, oops!

Jag skrev 23 699 ord, vilket är bra mycket mer än jag skrivit på en månad tidigare. Allt gick bra fram till Filippa fick sitt krampanfall, då var det svårt att samla tankarna oavsett om jag hade tiden eller inte. Livet kom liksom emellan, fast det var inte bara tråkigheter. Det var mycket positivt som också gjorde att jag inte koncentrerade mig på skrivandet fullt ut den här månaden. Allt som hänt har i alla fall sporrat mig i en positiv riktning och jag fortsätter att skriva för det är riktigt kul!

Sötsakerna då? Jo, när min kompis Ulrika berättade att hon inte skulle äta sötsaker under november var jag inte sen att hänga på. Jag behövde verkligen ett uppehåll från giftet som greppat tag om mig. Det var den 3e november som jag började och under månaden gjorde jag tre undantag. Det betyder 25 dagar utan socker!!!

Good enough, får bli mitt nya ledord!

IMG_0846

Jag fortsätter att jobba på min narcissistiska sida och bjuder på en selfie från min söndagspromenad. 15km i strålande sol! För säkerhets skull tillägger jag att det var längesedan sist. För att inte tala om mina gymbesök, det kortet börjar bli dyrt nu. Kanske är dags att ändra på det.

7 thoughts on “Med november i backspegeln

  1. Ulrika

    Bra gjort! Mycket lättare att sträva mot mål tillsammans, oavsett om det är sötsaksfrihet eller romanskrivande! 😊

    Svara

Kommentera

