Varningstext tack!

… och viss censur kanske. Här pratar man om hur viktigt det är sätta varningstext och åldersgränser på våldsspel och filmer. Visst det är inget fel med det. Men, har någon tänkt på att det kanske finns fler områden som borde förses med både varningstext och åldersgräns? En övre sådan och enbart för män. Jag tänker på underhållningsprogrammet ”Så ska det låta”. Har producenten för programmet överhuvudtaget förstått konsekvenserna av att släppa en man lös på dansgolvet sådär? Förstår de inte hur jobbigt en del kvinnor kan få det när deras män vill vara som Per Andersson???

Nu gäller det här INTE ALLS mig, utan en kompis som jag har. Hon har en man som vid varje tillfälle han får, utser sig själv till kung på dansgolvet och utför alla danssteg han kan. Tja.. även dem han inte kan … Jag vill påstå att män som Per Andersson genom sin oanständiga stil, triggar män som har ett begär att exponera sig på dansgolvet, och får dem att vilja testa nya saker som de inte behärskar. Min vän bävar för nästa fest som hon ska gå på med sin man och alla dem efter den … om de nu blir bjudna på fler fester. För det finns en risk att hennes man, genom sin nya inspirationskälla PER ANDERSSON, aldrig någonsin blir bjuden på minsta lilla fika i framtiden. Trots att jag, eller jag menar, min vän, alltid brukar säga ”Var och en skäms för sig”, så börjar hon bli orolig nu.

Till råga på allt så lägger de ut länken på svtplay.se http://www.svtplay.se/video/1672900/del-1 så att män med det här behovet helt hämningslöst kan se programmet om och om igen.

Kommentera

