Vad är väl en bal på slottet

Det här inlägget skulle egentligen handla om hur trevlig jag hade det på det Öhrlundska palatset igår kväll. För i min kalender hade jag sedan länge bokat in en tripp till Stockholm igen. Mikael hade bokat in oss på Scandic Infracity, igen. Till Sixten hade vi fixat barnvakt och tjejerna hade tackat ja till att följa med. Jag hade sett till att bli klar med alla julklappsinköp och vi hade klätt granen, för i helgen skulle vi inte vara hemma.

För bara ett år sedan hade jag inte ens kunnat föreställa mig att jag och min familj skulle bli bjudna på Glöggparty hos min favoritförfattare och hans trevliga familj. Fanns inte på kartan. Men livet är fyllt av trevliga överraskningar, och när en inbjudan trillade in, var jag inte sen att tacka ja.

Idag sitter jag här med en rejäl baksmälla, men inte av den önskvärda sorten. Jag har en migränbaksmälla. (Läs alla fula ord ni kan)

Igår morse vaknade jag klockan 6.00 och kände hur den hemska värken smög sig på mig. Bra, tänkte den positiva sidan av Ann, då hinner jag häva värken, klockan är inte så mycket än. Så jag pallrade mig upp och tog den starkare av mina migräntabletter och somnade om. Vaknade igen vid 9-tiden och värken fanns fortfarande kvar. Jag bad Mikael ge mig en ny tablett och lite vatten. Vanligtvis brukar jag kunna häva ett anfall på en halvtimma, men givetvis inte idag. Värken bara stegrade och jag började inse att det inte skulle bli någon resa för min del. Så istället för att göra mig festfin låg jag instängd i ett mörkt, tyst rum och slogs med mina värsta demoner. Vid ett-tiden hörde jag att de andra åt lunch. Jag gick upp och åt lite med dem innan jag, fortfarande med ett dunkande huvud lade mig i mitt mörka rum igen. Nästa gång jag vaknade visade klockan 17.00!!! Nu började jag känna mig som människa igen. Jag tror aldrig att jag har haft en migränanfall som varat så länge tidigare.

Jag vet att detta är ett riktigt ”tyck-synd-om-mig”-inlägg. Sorry! Tro mig, jag hade så mycket hellre minglat med massa trevliga människor än bara legat hemma i min säng. Jag vill som motpol till detta avsluta med de positiva sakerna:

Det finns saker som är så mycket värre än migrän, även om man har svårt att inse det när man är drabbad.

Det kunde varit vi som ordnade festen, och då hade det genast blivit lite jobbigare.

Jag är glad och tacksam för att vi blev bjudna. Tack Dag och Carina!

2 thoughts on “Vad är väl en bal på slottet

  1. zandra77

    Usch din stackare 😦 vet hur jobbigt det är med migrän och får då och då åka till akuten för att få sprutor. Hoppas att chansen kommer igen för din skull ❤️ kramar i massor och en riktigt god jul ❤️

    Svara

Kommentera

