En helt ny värld

Jag vet att jag är långt ifrån ensam, alla är väl mer eller mindre sjuka så här års. Någon liten bacill som smålurat i min kropp i veckor, verkade ta över totalt igår. Jag fick ringa återbud till min inbokade massagetid och min lediga dag tillbringades i sängen. Det tar emot att ringa återbud, men även mina inbokade kunder idag fick jag be Louise ringa till.

Efter nästan ett helt dygn i sängen, åt jag frukost vid strax efter tolv och satt och slösurfade lite. Jag läste bland annat att min skrivarvän Susanne Ahlenius skickat iväg sitt manus till HOI förlag. Det är sååå spännande! Jag längtar verkligen att få läsa hennes bok, då jag haft äran att få följa hennes skrivarresa på ganska nära håll.

När Sixten kom hem efter skolan, bad jag honom ta in posten. Där bland reklam och räkningar låg ett paket … till mig.

IMG_1207

Det var från Susanne! Tala om perfekt timing. Dels för att jag pratat i veckor om hur jag behöver mer struktur i mitt skrivande (inte bara där förresten). Men framför allt för att jag just nu känner mig lite låg, och blev så otroligt glad över att min fina skrivarvän har tänkt på mig och skickat en av sina favoritböcker till mig. Tack, tack, TACK!!!

Det händer faktiskt lite i min skrivarvärld också. Antologin jag är med i har fått ett ansikte:

#Älskanoveller

Den finns att förhandsboka på Bokus och Adlibris. Wiiieee!!! Själv har jag några ex. kvar som inte är bokade än, så om du är intresserad får du gärna höra av dig. Jag hör av mig till er som redan bokat den hos mig så fort jag fått den, var så säker.

Det är en märklig känsla att se mitt namn bland alla andra författare. Lite som att jag praoar, att det inte är på riktigt utan en låtsasvärld som jag får vara med och leka lite i. Verklig eller inte, det är en värld som fått mig att växa och upptäcka nya saker både hos mig själv och hos andra – en värld som gett mig många nya fina vänner – en värld jag trivs i och absolut inte vill vara utan.

5 thoughts on “En helt ny värld

Kommentera

