I ett flow

Ibland kommer jag in i ett riktigt träningsflow. Då kan man hitta mig tidigt på morgonen i gymmet, cyklandes runt Hornsjön, eller springandes på någon av stigarna häromkring. Tyvärr var det längesedan jag var där.  På sin höjd har det blivit promenader den senaste tiden och det är inte illa det.

Jag önskar att jag kunde kombinera träningsflow med skrivarflow. Då skulle jag vara i de bästa av världar. Tja, blandat med att frisera lite kunder och umgås med vänner och familj såklart.

Just nu är jag i ett läsflow. Vilket är passande eftersom jag fyndet en hel del på bokrean och precis varit på releaseparty. Vanligtvis brukar det ta flera veckor för mig att ta mig genom en bok om jag ens tar mig genom den. Ljudböcker har varit min räddning. Jag lyssnar alltid på någon bok när jag tränar, promenerar eller gör någon nytta hemma. Tack vare ljudböckerna vill jag nog säga, har jag upptäckt tjusningen i att också läsa böcker. För många är det kanske tvärtom.

IMG_1376

Förra veckan läste jag en bok jag länge längtat efter. När jag hörde talas om vad den handlade om fick jag mardrömmar, på riktigt. 7-årige William försvinner spårlöst när han ska gå den korta vägen från ena förälderns lägenhet, till den andres. Minna väver ihop flera personers livsöden på ett nervpirrande sätt i hennes debutroman ”Skuggplats”. Jag som vanligtvis kan somna mitt i en uppgörelse hade svårt att lägga ifrån mig boken, och läste den i stort sett non-stop. Nu hade jag ganska höga förväntningar på den här boken och jag blev verkligen inte besviken, snarare tvärtom, den var ännu bättre.  Så Minna, nu är det bara att sätta igång och skriva nästa, för jag vill läsa mer av dig.

Det går inte att komma ifrån att jag kom att tänka på en viss låt när jag läste om Stallbacka bilfabrik. En gammal favorit som jag bjuder på här:

11 thoughts on “I ett flow

  1. minnaulin

    … och Little Willie John är min favoritlåt med LeMarc. Den var en hit när jag var 19 eller 20 och jobbade på nämnda bilfabrik. Jag kände mig som ett med den och brukade sjunga med betydligt högre än min sångröst klarar, speciellt när jag körde över Stallbackabron med fabriken på höger sida 😀

    Svara
    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      Jag hajade till när jag åkte genom Trollhättan förra helgen och såg skyltar mot Stallbacka 😉 och sedan fick jag läsa om det i din bok. Jag gillar det mesta Peter LeMarc gjort och den låten är en av mina favoriter också 🙂

      Svara
  2. Ping: Värmande ord | minnaulin

Kommentera

