Och en Oscar för världens sämsta fru går till …

Jag hade bett Mikael ändra sin hemska alarmsignal på telefonen. Den lät som en skock grisar som bökade runt, och tro mig, det är inget kul att vakna till. Igår kväll spelade han stolt upp en mjuk behaglig jingel som han ändrat till. Den var jättebra för den väckte mig inte alls i morse, och när mitt eget alarm ringde så snoozade jag lugnt vidare. Mikael gav mig en godmorgon-kram och sa några gånger att han skulle ta och gå upp nu. Vilket himla tjat! Gå upp då, tänkte jag, och låt mig få sova vidare.
”Kan du väcka Sixten också, när du ändå ska gå upp?”
Jo, det kunde han … och ändå låg han bara kvar. Det gjorde i och för sig jag också, men jag börjar bra mycket senare än han och har mycket närmre till mitt jobb.
”Men varför går du inte upp då?” frågade jag till slut.
”Jag tänkte att ni ville sjunga för mig först”, sa han och log så där spjuveraktigt som bara han kan göra.
Just det. Jag flög upp ur sängen. Det är Mikaels födelsedag idag. Samlade snabbt ihop hela barnaskaran, och tågade in i sovrummet igen till tonerna av en födelsedagssång. Det blev bara en sång, för några presenter hade hans förvirrade fru inte heller köpt.

Hur ska jag gottgöra det här???

9 thoughts on “Och en Oscar för världens sämsta fru går till …

  1. miobrev

    Hahahaha! Den här kvällen får inte gå av för hackor! Underbart att höra att det är fler som är förvirrade ibland!

    Svara
  2. Ping: Jag gjorde det igen | Habowoodfruar

Kommentera

