Korrekturläsning, check!

På min praoplats, ”Ann som författare”, går det framåt. Nu har jag fått korrekturet till hela antologin ”#Älskanoveller”. Jag har faktiskt följt instruktionerna och bara läst igenom min novell och godkänt den till förläggaren. När jag får lite tid över så ska jag smygläsa de andra novellerna också, men än har jag inte hunnit göra det.

#Älskanoveller

Jag fick snabbt över trettio beställningar på boken, som släpps i maj, därför har jag beställt några till. Om det är så att du vill köpa ett exemplar kan du gärna höra av dig till mig, så sätter jag upp dig på min lista. Jag kommer att sälja den för 150kr + ev. frakt. Självklart signerar jag den gärna åt dig. Bara en sådan sak, att få signera böcker när man bara tycker att man praoar lite. Eller att få gå på releaseparty. Har jag sagt att jag gillar min praoplats.

När jag pryade (det hette ju så på 80-talet) i åttan, då blev jag kvar på min pryoplats i tio år efter att jag gått ut gymnasiet. Själva frisöryrket är jag kvar i fortfarande. Det bådar gott för mitt skrivande.

3 thoughts on “Korrekturläsning, check!

  1. Manuskt

    Ha ha, hoppas det går minst lika bra på den här prao-platsen 🙂
    Jag hade tyvärr en hel del ändringar på min novell, eftersom det råkat slinka med en okorrad version i inlagan. Men huvudsaken är att den är rätt när den går i tryck.

    Svara
    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      Jag hoppas min var okej … tror det iaf. Vad konstigt att en annan version av din kom med. Tur att vi får vara med och läsa 🙂 Den enda missen för mig var att jag inte stod med på listan över de som ska på releasepartyt. Nog för att jag har annat att göra den dagen men min egen release vill jag inte missa 🙂 Jag antar att vi ses igen då 🙂

      Svara

Kommentera

