Vilse

Igår när jag var ute på en långpromenad fick jag för mig att testa en genväg. Jag hade redan gått cirka 15 kilometer och var lite smått trött och ville hem för svärföräldrarna skulle komma på middag. Det var ungefär tre-fyra kilometer kvar om jag skulle fortsatt på vägen, men Mikael hade vid ett annat tillfälle sagt att man kunde ta en stig genom skogen och därmed komma hem lite snabbare. Det lät spännande tänkte jag och kollade lite snabbt på google maps i telefonen. Hade jag vetat hur lång och brant backen var som jag tog mig upp för så kanske jag ändå hade valt den vägen. Men om jag från början förstått att det var fel väg och att jag skulle irra runt planlöst i en skog jag inte kände till så hade jag låtit bli.

Det är bara att konstatera att någon orienterare, det är jag inte. Jag fattar verkligen inte vad som är upp eller ner, norr eller söder. När jag tyckte att jag gick åt rätt håll så visade gpsen det motsatta. Tack och lov hamnade jag till slut på 14 kilometers spåret, och såg en skylt med 9 km. Jamen vad skönt, då är det ju bara fem kilometer kvar till Gränsenstugan. Det slutade med att jag ringde Mikael och han hämtade upp mig vid när jag kommit ut på en väg. Jag är ganska säker på att min promenad blev närmare en halvmara, vilket egentligen känns ganska bra så här i efterhand.

IMG_1464Det var inte bara blommor som fanns i väggrenen. Ett litet föremål fick genast min hjärna att gå igång. Jag har läst alldeles för många deckare helt enkelt.

2 thoughts on “Vilse

Kommentera

