Börjar komma på plats

Nu är repetitionerna igång för fullt. Sixten har varit med i fyra dagar nu och själv har jag gjort min andra dag i sagornas tjänst. alv_CollageJag hittar inte riktigt i parken än, utan går långa omvägar när jag ska till något, men vad gör väl det när det är en sådan fantastisk värld man rör sig i.

En välförtjänt lunchrast i Törnrosdalen

En välförtjänt lunchrast i Törnrosdalen

Vi börjar komma i ordning i lägenheten som vi hyr. Det betyder inte att alla gardiner är upphängda, eller att de få som är det, är strukna. Det betyder inte heller att det finns något köksbord eller tillhörande stolar. Mattor och växter är andra lyxvaror som vi inte har unnat oss än. Jag har faktiskt köpt lampor som ska hänga i taket, men det är det ingen av dem som gör. Men så har vi ju jobbat och inte slappat sedan vi kom hit.

IMG_1662

Visst är det konstigt, fast jag är så evigt tacksam över att få vara här och för att vi har fått den här chansen, så kan jag inte låta bli att avundas de som är på skrivarkursen i London just nu. Suck! Att man aldrig kan vara nöjd.

På lördag är det dags för mitt (och några till, typ 23)  Releaseparty i Stockholm. Mellan klockan 16-18 finns vi på Bysis Bok & Papper för att signera #Älskanoveller. Så har du tid och lust är du välkommen förbi.

2 thoughts on “Börjar komma på plats

    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      Det är Filippa som ska jobba här också. Hon var med oss i helgen för ett informationsmöte, men hon börjar inte förrän hon har sommarlov 🙂

      Svara

Kommentera

