Vilken vecka

… och den är inte slut än. Uppståndelsen kring boken #Älskanoveller har varit enorm, jag tror ingen av oss hade kunnat förutse det.

I måndags blev jag intervjuad av Göran på JP och i onsdags kom resultatet. Jag har inte sett det mer än på bild, men i kväll ska jag läsa.

Ann i JP

 

Under veckan som varit så har flera av mina medförfattare haft releasepartyn runt om i Sverige precis som melodifestivalen har delfinaler runt om i landet. Från början hade jag tänkt att ha ett eget party i Habo, men insåg att när man bor iväg hela veckan (mån-lör) är det inte lätt att ordna något sådant. Fast det är klart, inget är omöjligt!

I morgon ska jag jobba på salongen Studio H mellan klockan 9-15 så jag tänkte slå två flugor i en smäll. Jag har laddat med lite bubbel och en hel trave böcker. Så om du kan och vill är du välkommen förbi. Jag hoppas att alla ni kunder som beställt tid har överseende med att det blir lite annorlunda i morgon. Det blir lite festligare helt enkelt.

IMG_1707 - version 3

 

Inspirerad av alla härliga skrivarmänniskor och kanske också för att jag äntligen börjar komma ner lite i varv, har denna dagen och några till tidigare i veckan, gått i skrivandets tecken.

Snart ska jag dammsuga här i lägenheten, innan jag åker och hämtar Sixten på Astrid Lindgrens Värld. Sedan bär det av väster ut, mot HABO!!!

Jag vill passa på att gratulera några av mina skrivarvänner vars önskan gått i uppfyllelse och med påskrivna kontrakt kan de se fram emot att snart se sina böcker i hyllorna. Stort Grattis till Susanne Ahlenius, Frida Andersson Johansson, Jenny Jacobsson och Åsa Bonelli.

8 thoughts on “Vilken vecka

    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      Eftersom jag inte är hemma så mycket så jobbar jag söndag mellan 9-15 och måndag mellan 9-12. Sen åker jag tillbaka till Vimmerby och jobbar på ALV i veckan som kommer. Du är varmt välkommen ❤

      Svara

Kommentera

