Lite klipp, lite mingel och Mors Dag

Mellan klippningar, färgningar och folieslingor bjöd jag på bubbel och sålde böcker igår. När man har mycket omkring sig så gäller det att vara effektiv. Tro mig, det var riktigt mysigt att jobba en söndag. Alla var lite mer avslappnade än vanligt, kanske allra mest jag. Det var roligt att så många tittade förbi och köpte en bok, ja några köpte faktiskt två.

Egen release 1_Collage

Min tanke var först att fotografera alla som köpte en bok, men vem kom ihåg det? Inte jag! Men några hann jag fånga på bild.

”Måste man vara med på kort?” frågade en kund. ”För om jag slipper så kan jag tänka mig att köpa en.”

Egen release 2_Collage

 

IMG_1753

Dagens första kund, Lotta Kaljo, som också är en av mina stora inspirationskällor när det gäller skrivandet, berättade att kommunfullmäktige i Habo hade på sitt senaste möte nu i torsdags, inlett på ett bra sätt. Kolla in länken nedan. Det räcker med att titta första minuten om man nu inte är överdrivet intresserad av kommunpolitik. Jag hade ingen aning om att de diskuterade så bra saker på sina möten.

http://habokommun.media.fnf.nu/36/kommunfullmaktige_22_maj_2014/3

Releasemingel, jobbdag och Mors Dag. Det passade faktiskt riktigt bra. Min novell ”Love me tender” i boken, bygger på ett erbjudande som min mamma Ulla-Britt fick i sin ungdom. Historien är påhittad men jag tänker att den utspelar sig i hennes föräldrahem. Det får bli min hyllning till min mamma som lämnade oss alldeles för tidigt endast 53 år gammal. När min mormor, som jag också vill passa på att hylla, gick bort cirka fem veckor senare var jag plötsligt äldst i mitt släktled. Det betyder att jag har varit ålderskvinnan i min familj sedan jag var 30.

IMG_1792… men söndagen var inte slut här, utan jag hann med att rösta, fira barnens femårige kusin och fira svärmor, som inte helt otippat fick en signerad bok i Mors Dag-present.

 

2 thoughts on “Lite klipp, lite mingel och Mors Dag

Kommentera

