Ett helt år i USA

Det är inte annat än att jag är lite avundsjuk på Fanny. Natten mot måndagen lämnade hon oss, för att först tillbringa fem dagar i New York och sedan åka till sin au pair-familj i San Francisco. Hur kul låter inte det? Familjen har hon redan skypat med ett antal gånger och de verkar riktigt mysiga. Hon ska ta hand om två små tjejer på fem och två år, det tror jag kommer att passa henne perfekt.

Det var ingen enkel uppgift att packa för ett helt år, och min hjälp för varje sak hon var osäker på; ”Det är klart att du ska ha med den snygga” gav henne bara mer övervikt.

IMG_2983Jag vet att jag kommer att sakna henne något enormt, men ändå är jag bara mest glad för hennes skull. Mitt eget au pair-år är något jag absolut inte skulle vilja vara utan. Jag vet att ett år är en lång tid när man har det framför sig. Men när man ser ett år tillbaka i tiden så har det gått försvinnande fort.

På min tid fick vi skriva brev, och att hämta posten var en av dagens höjdpunkter (vilket oftast inte innehöll något till mig). Idag är det så enkelt att hålla kontakten. Mail, facebook och skype för att nämna några. Fanny kommer att blogga om sin tid i San Francisco på samma blogg hon hade när hon reste i USA förra året: http://alittletrip.blogg.se 

Trots att vår familj har bott på två olika ställen i sommar så känns det som vi umgåtts mer än vanligt. När vi väl har varit i Vimmerby så har vi hängt ihop och det har varit så mysigt.

F&F + S på Linneas

Förra fredagen spelade Fanny på Jönköpingsfesten och jag hade riggat kameran, laddat batteriet och gjort mig redo för att filma hela spelningen. Vad jag däremot inte hade gjort var att tömma minneskortet. Efter bara några minuter la kameran av. Då kom jag på att man kan faktiskt filma med mobilen också, även om det inte blir lika bra.

2 thoughts on “Ett helt år i USA

  1. Anna Keiler

    Fanny kommer få det toppenkul tror jag! Hon gör så rätt i att åka och som du säger så är ett år tillbaka i tiden inte så långt, men ett år framåt som en evighet! Världen är ju lite mindre nu när det går att skypa och maila och chatta på facebook. Det var lite värre på ”vår” tid när man fick hoppas på ett brev i posten, eller knata iväg till en telefonautomat och försöka ringa ett collect call….

    Svara

Kommentera

