Jordbävning

Innan Fanny for iväg som au pair fyllde vi i några formulär som hon fått via Culture Care. En uppgift var att jag som förälder skulle lista de tre sakerna jag var mest orolig för. En för mig helt främmande fråga. Jag är inte rädd – jag är bara glad! Efter mycket funderingar kom jag bara fram till en enda sak: Jordbävning! Jag var rädd för att hon skulle utsättas för en jordbävning.

För 25 år sedan, precis innan jag for iväg till LA, så utsattes San Francisco för en riktigt stor jordbävning. Med den i minnet så tyckte jag, när jag några månader senare utsattes för en mindre jordbävning, att det var jätteläskigt. Jag sa upp mig från min dåvarande familj och var beredd att åka hem. Det ledde till att familjen anställde en ny au pair redan samma dag. När jag på kvällen tagit mitt förnuft till fånga, så hade jag inte längre något jobb. Det hela slutade bättre än jag vågat hoppas på. Fem dagar senare började jag hos familjen Robertson, min fina familj, som jag har god kontakt med än idag.

Fanny hann bara vara i San Francisco en dag. För i natt vid tretiden (lokal tid) hände det!

Vilken tur att vi fick helt olika upplevelser.

Du kan läsa mer på hennes blogg: http://alittletrip.blogg.se

 

2 thoughts on “Jordbävning

Kommentera

