Release för Dödlig åtrå

På skrivarkursen i London 2012 lärde jag känna Susanne Ahlenius som stolt berättade att hon skrev en erotisk deckare. Idag kanske inte det låter så revolutionerande men det här var före ”Femtio nyanser av honom” och jag var lite smått chockad över att någon skrev sådant. Hon förstod kanske inte själv hur rätt i tiden hon var (eller så gjorde hon det). I måndags var det releaseparty för hennes bok ”Dödlig åtrå” och jag fanns på plats redan klockan tolv för att hjälpa henne.

dödlig åtrå

IMG_3270

En liten lunchpaus ute på däck. Lugnet före stormen.

IMG_3268

Böcker plockades upp …

IMG_3265

… och bubbel ställdes på kylning.

Susanne A

Författaren Susanne Ahlenius, redo att ta emot sina gäster.

Festen hölls på en båt på Strandvägen i Stockholm och det kom mycket folk. För mig var det både kända och nya ansikten vilket var en kul mix.

IMG_3283

DÅsellfies_Collage

 

Minglade med några av mina #älskanoveller-kollegor, Jenny Jacobsson, Anneli Stålberg, Anna Keiler, Frida Andersson Johansson. Jag träffade även Ebba Range, författare till ”Kristalläpple” som jag läste ut i måndags morse. I vimlet pratade jag också med Ann Ljungberg, min författarcoach från Londonkursen. Det är alltid lika roligt att träffa henne.

”Dödlig åtrå” kommer att finnas att köpa på Akademibokhandeln, den går även att beställa på Bokus, Adlibris och cdon.

Susanne, du har lagt ribban på en helt ny plats vad det gäller releasefester. Tack för en fantastisk dag/kväll och för att du även agerade hotellvärdinna åt mig.

2 thoughts on “Release för Dödlig åtrå

Kommentera

