Min müsli

När Fanny flyttade iväg till San Francisco så efterfrågade hon min müsli. Jag har själv tyckt att det varit svårt att hitta en god frukostmüsli som inte är sötad, och i USA har det varit ännu svårare. Vill man söta den lite kan man ringla över lite agavesirap. Så här Fanny kommer receptet, både till dig och alla andra.

IMG_3484

Anns müsli

5 dl havregryn
5 dl rågflingor
1 dl havrekli
1 dl vetegroddar
1 dl skalade sesamfrön
1 dl krossade linfrön
1 dl solrosfrön
1 dl pumpakärnor
1-2 dl riven kokos

Sätt ugnen på 225C
Blanda alla ingredienserna på en plåt och spraya ytan med vatten.
Sätt plåten näst högst upp i ugnen i 5 min.
Ta ut, rör om och spraya med vatten igen.
Upprepa detta var femte minut.
Plåten ska vara inne 4 X 5 minuter.
Müslin ska rostas, inte brännas. Det kan hända att du behöver sänka plåten till mitten efter ett par 5-minutare.

Låt svalna och häll sedan upp i en burk.

IMG_3492

IMG_3490

Jag äter helst min müsli med mild naturell youghurt och frysta blåbär.

2 thoughts on “Min müsli

Kommentera

