Vikten av att synas

Nu när mörkret är som allra djupast på den här sidan jordklotet, kan man inte nog propagera för användandet av reflexer. Tänk att en liten bricka kan vara skillnaden mellan liv och död. Mer reflexer åt folket!

Men, det är inte bara i vintermörkret man behöver synas. Som författare så gäller det att nå ut med sin skrift i en uppsjö av andra böcker. Därför är det bra att promota sin bok trots att den bara befinner sig i embryostadiet. Under november månad har jag, för andra året i rad, deltagit i projektet NaNoWriMo. Tanken är att man ska skriva en roman på 50 000 ord under en månad. Jag fortsatte på det projektet jag påbörjade förra året och det börjar ta form nu. Det har varit riktigt roligt att skriva, och jag klarade mina 50 000 ord vilket är en riktig egoboost.
I år satsade  jag helt och hållet på mitt eget projekt som har tagit all min lediga tid. Därför valde jag att  inte vara med i uppföljaren på #älskanoveller. Det var ett kul projekt, som jag är glad och tacksam över att fått vara en del av. Men det tog mycket av min tid. Tid som jag nu valt att lägga på min egen roman. Även bloggen blev åtsidosatt till förmån för min roman.
Jag har kommit en bra bit på mitt råmanus men har en del kvar innan det är dags för den stora redigeringen.  Boken är en feel-good som går under namnet ”På rätt kurs”. Någon som längtar efter att få läsa???

Även som frisör är det viktigt att synas. Därför har Studio H nu startat ett instagramkonto. Du får gärna följa oss på @studiohihabo. Sedan ett bra tag tillbaka finns vi på facebook där du självklart också gärna får följa oss.

ann och louise

Jag och min kollega Louise Sundhall

 

 

6 thoughts on “Vikten av att synas

  1. Charlotte C

    Vilket bra jobb du har gjort under hösten! Att ha ett färdigt råmanus är guld värt och då är det bara att redigera järnet! 😛 Jag kan verkligen rekommendera att ta in testläsare senare, när storyn börjar sitta – det är bland det bästa jag har gjort med mitt manus!

    Svara
    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      Tack Charlotte! Jag har lite kvar innan det är dags för redigering, men snart så 🙂 Jag planerar att ta in testläsare så småningom. Det gjorde jag med min novell och det var toppen 🙂 Man blir gärna lite blind för sin egen text. Jag fick själv testläsa en novell till uppföljaren av #älskanoveller och det var riktigt roligt att få hjälpa till.

      Svara

Kommentera

