Framme

I onsdags bar det av till det stora landet i väst. Om någon nu missat det så är det mitt favoritland. Till min stora glädje så var alla väskor med, flyget vara inte försenat och inga skrikande barn som fick oss att vilja betala extra för att sitta i barnfri zon.
Vi kom fram till Fanny sent på onsdagskvällen och hon hade lagat tacos åt oss. Det konstiga är att det kändes inte som om det var fyra månader sedan sist, tacka skype för det.

På torsdagen visade Fanny runt oss i närområdet och på kvällen gick vi ut och åt med Fannys au pair-familj. I en mysig pysselbutik fick vi träffa tomten och två av hans renar. Sixten fick hålla en jättesöt papegoja som hette Casper (vad den nu hade med jul och tomten att göra???)
Sedan testade vi hur det var att gå i backarna här. Tala om träning. Uppe på en av höjderna låg ett hus som gått all in vad det gäller juldekorationer.

Igår tog Fanny med oss downtown. Hon hade talat om att man skulle ha kontanter på spårvagnen och ändå stod jag där med endast stora sedlar när jag skulle betala. Då plockade en kvinna fram åtta endollarssedlar och sträckte fram dem till mig ”Welcome to America and Merry Christmas”. Har jag sagt att jag gillar amerikanare?
Vi besökte resans första shopping mall, förmodligen inte det sista. Sedan gick vi på bio och såg den nya Annie-filmen. Det var stora säten som man kunde fälla bakåt i nästan liggläge.

Vi har förvånansvärt lite jetlag men lite extra trötta på kvällarna är vi än. Så efter en tur i Union Square där vi såg lampklädda palmer, en gigantisk julgran och folk som åkte skridskor gav vi oss av hemåt. IMG_4067 IMG_4098 IMG_4113 IMG_4118 IMG_4121 IMG_4125 IMG_4140 IMG_4177

Kommentera

