Fortsatt söder ut

Vi vaknade upp till en klarblå himmel och såg hur palmerna vajade i skyn utanför hotellet. Åh vad jag älskar Kalifornien. Ju längre söderut vi har kommit desto mer har jag känt mig som hemma.
I Santa Barbara gjorde vi ett studiebesök på SB College. Filippa tyckte det lät intressant med film och regi på den här skolan. Själv tyckte jag det kändes som Rydell Highschool i Greasefilmen, fast det här låg ännu bättre till, precis nere vid havet.

IMG_4328 IMG_4336 IMG_4337

Vi åkte förbi tomtens gata.

IMG_4345

 

Jag kom på att jag sett en av mina facebookvänner logga in på ett outletcenter någonstans på vägen, så det blev ett litet stopp där också. Tro det eller ej men jag börjar tycka att outlets har gjort sitt. Jag har inte alls orken eller lusten att gå där längre. Ändå var jag den i familjen som handlade mest, två kjolar och två toppar. Det gjorde jag mest för att det är så varmt här och när jag packade förra veckan var det kallt och regnigt enligt väderleksrapporten.
Tyvärr gjorde vårt lilla stopp att vi hamnade mitt i rusningstrafiken genom hela LA.

IMG_4353 IMG_4354 - version 2

4 thoughts on “Fortsatt söder ut

  1. Lena Aldero

    Håller med ang outlets. Går bara in i en enda butik. De hade 50% på allt när jag var där så det blev billiga julklappar till tjejerna. Nu är vi i Palm Springs och åker vidare till Phoenix imorg. Ha en riktigt God Jul och jag hoppas vi hinner ses lite när vi kommer tillbaka nästa vecka! Kram!

    Svara
    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      För några år sedan älskade jag att gå på outlets, men jag vet inte om det är jag som börjar bli för gammal och för bekväm kanske 🙂
      Önskar dig en riktigt God Jul så hörs vi framöver. Vi åker uppåt den 30e igen efter att ha firat en släktings 70-årsdag ❤

      Svara

Kommentera

