Disneyland

Alla drag man gör kan inte vara smarta, tänk vad tråkigt livet skulle vara i så fall. Vi hade helst velat gå på Disneyland på julafton. Jag menar, är det något vi förknippar med jul så är det ju Kalle & hans vänner. Att vara bänkad framför teven klockan tre är lika heligt som amen i kyrkan. När vi nu blev hembjudna till min au pair-familj så ändrade vi vårt Disnybesök till juldagen. Jag tänkte att då är det säkert inte så mycket folk där, eftersom amerikanarna själva firar idag. Det visade sig att tomten lagt biljetter till Disneyland i alla fall i hälften av alla amerikanarnas julstrumpor för jag har nog aldrig sett så mycket folk någonsin.
I somras när vi jobbade på Astrid Lindgrens värld lärde vi oss vikten av att ha kul på en nöjespark. Det betyder inte att man ska springa runt och hinna med så mycket som möjligt. Nej, med det menar jag att man ska göra saker i sin takt och njuta av dem. Det gjorde oss inte så mycket att vi fick köa en del idag. Vi uppskattade det vi hann med och när klockan var cirka sju och solen hade gått ner för länge sedan var vi nöjda och ville åka hem fast parken var öppen i flera timmar till.

IMG_4471 IMG_4491 IMG_4515 IMG_4521 IMG_4524 IMG_4540

Kommentera

