Det vill gärna bli bra

Det var inte bara vi som hade tänkt att besöka Griffith Observatorium och därifrån gå mot Hollywoodskylten. Nej, det verkade som om alla som befann sig på Disneyland på Juldagen hade bestämt sig för det. Eftersom det inte fanns några parkeringsplatser så fortsatte vi mot Beverly Hills istället.

IMG_4572 - version 2 IMG_4571

Det flesta av er vet säkert att jag skriver på en bok. Saken är den att jag skriver faktiskt på två böcker. När jag gick min första skrivarkurs i London hade jag börjat på ett manus som jag sedan lade åt sidan för en ny idé. När jag är klar med mitt nuvarande projekt vill jag ta upp den storyn igen. Den utspelar sig delvis här i LA så varför inte passa på att göra lite research när man ändå är här.

DSC_0037

 

”Wecome back ladies”, sa the doorman när jag och Filippa gick in genom dörrarna till Four Season Hotel i Beverly Hills. Det var bara att tacka och glida in. Genast tog vi fram kameran och tog massa kort.

DSC_0012 DSC_0017

Jag presenterade mig för den trevlig tjejen bakom disken och hon svarade glatt på mina frågor. På väg ut igen hade mannen vid dörren genomskådat oss. Istället för att ge oss banor undrade han om vi sett poolen på fjärde våningen. ”Inte? Då tycker jag ni ska åka upp och fota lite där också”

DSC_0035

IMG_4588DSC_0039Den här välbekanta tjejen hittade vi utanför hotellet.

Det var inte direkt folktomt på Santa Monica Pier, Shoppingmallet  eller på Third Street heller, men det var överkomligt. Vid piren fanns massa groteskt stora ormar som man fick fotograferas med om man ville. Nej, tack! Jag tror jag klarar mig utan det.

IMG_4607 IMG_4614 - version 2 IMG_4605 IMG_4627

 

IMG_4636

 

Det är Sixten och alla kändisar som går runt med kassar från kitson.

2 thoughts on “Det vill gärna bli bra

Kommentera

