På helig mark

Året var -78, jag var nio år och gick på bio med mina kompisar Annelie och Mia. Det var första gången jag gick utan mina föräldrar och första gången det inte var en barnfilm. Strax därefter tapetserade jag mina väggar med filmposters och köpte jag soundtracket, en dubbel-LP som gjorde att jag återupplevde filmen om och om igen.

DSC_0011

Det var inga andra turister, utan bara vi som gick runt på Venice High School en solig söndagsförmiddag som den här.

DSC_0043 Grease_Summer-Nights.bmp

grease09 IMG_4649

 

DSC_0052

IMG_4647 DSC_0047

Kommentera

