Golden Gate Bridge

Det är så härligt att få vara tillsammans hela familjen igen och San Francisco har visat sig från sin allra finaste sida. Lite kallt, men en klar sol från en blå himmel.

Jag började dagen med att jobba lite idag. Det vill säga, jag klippte Fanny. Och även om ingen annan ser det, så blev hennes hår säkert en decimeter kortare.

IMG_4802

 

Ett av dagens mål var att ta oss till Golden Gate-bron. Eftersom det fortfarande är jullov här var vi inte ensamma om det. Men vi börjar bli vana vid det här laget.

IMG_4826 IMG_4837DSC_0030DSC_0043DSC_0087DSC_0115

 

Eftersom större delen av familjen är turister så tog vi en tur på Lombard Street också.

DSC_0196DSC_0179

 

Igår åkte vi till Guitar Centre och köpte ett munspel med hållare åt Fanny i julklapp. På bussen dit, satt en man mitt emot mig som jag inte hade tagit upp som liftare om han stått ut med vägen. Han vecklade upp en liten plastpåse som innehöll något som såg ut som torkade blad. Dessa ville han sälja för 10 dollar till killen som satt bredvid mig. Han hävdade att det var jättebra grejer. Killen som bara kan ha varit några år äldre än Sixten, svarade inte utan ignorerade tack och lov mannen. ”Välkommen till San Francisco”, sa Fanny när mannen hasat sig av bussen. Samtidigt klingade min mobil till. ”Welcome to USA”.

Fanny köpte för ett tag sedan en Polaroidkamera. Den invigde hon på nyårsafton och idag tog hon ytterligare en fin bild med den. IMG_4859

 

Vårt andra mål för dagen var en av våra absoluta favoritaffärer Barnes&Noble. Här började vi med en fika på Starbucks. Eftersom det inte fanns några lediga bord fick det bli en liten picknick på golvet i bokhandeln. Mätta och glada gick vi här i över en timma. IMG_4849

 

Fanny som är helt inne i retro-stilen passade på att köpa en LP-spelare. Riktigt snygg tycker jag. Själv hittade jag bland annat en bok som stod med på min att-köpa-lista, ”A darker shade of Sweden” där bland annat min vän Dag Öhrlund finns med som en av författarna.

IMG_4855 IMG_4863

 

Avslutar med en familjebild. Vi bad en man att ta ett kort på oss och när han gjort det frågade vi om han fick med bron också. ”Jaha, ville ni ha med den också?” Då tog han ett till:DSC_0029

 

 

Kommentera

