Alcatraz

Jag klädde upp mig för dagen i en av klänningarna jag köpte igår. Den som var svart- och vit-randig.
Det är inte varje dag man besöker ett fängelse precis. Men idag tog vi båten ut till Alcatraz och där möttes vi av en guide som drog massa dåliga pappaskämt, så det kändes inte så annorlunda.
Väl uppe i själva fängelset blev vi tilldelade varsin spelare och hörlurar, av dessa blev vi guidade genom hela byggnaden. Det var både intressant och spännande. IMG_5080DSC_0022IMG_5088

En selfie i biblioteket

En selfie i biblioteket

Matsalen

Matsalen

En av salarna i sjukhuset

En av salarna i sjukhuset

DSC_0068

Jag tror att jag knäckt koden för att få till en bestseller: Jag begår massa brott. Under tiden jag avtjänar mina straff försöker jag rymma lite då och då. Sedan hoppas jag på att fängelset blir en turistattraktion. Då kan jag skriva en bok som absolut säljer, massor, varje dag.

När vi hade gått klart i fängelset kom vi till en souvenirbutik. Här satt en man och signerade sina böcker. Denna söta gamling såg allt annat än kriminell ut. Det ska verkligen bli intressant att läsa om hans liv och hans tid på Alcatraz. (Han satt här när Fanny var här för ett par månader sedan också, vilket få mig att tro att han säljer en och annan bok)DSC_0077 DSC_0083

William G. Baker och Sixten

William G. Baker och Sixten

 

 

Kommentera

