Längtar tillbaka

Då var verklighetsflykten över för den här gången och nu är det dags att börja spara till nästa resa. Om jag får välja så går den, inte helt otippat, till Kalifornien. Jag kan helt enkelt inte få nog av det stället. Det känns som jag kommer hem varje gång jag kommer dit.
DSC_0128Min dröm är fortfarande att kunna bo där halva året och i Sverige halva. För tro mig, det finns otroligt många fördelar med att bo i Sverige också. Det är bara svårt att inse det när regnet piskar utanför fönstret. Jag får nästan alltid en vardagsångest när semestern är slut och vardagen brutalt knackar på dörren. Då vill jag poängtera att jag tycker att jag har ett fantastiskt jobb och trivs i vårt hus, med min familj och alla vänner. Ändå känns det helt tomt inuti …

Ungefär så lät det när vi åkte bil. Och det gjorde vi en hel del.

Jag kan inte låta bli att vara avundsjuk på Filippa som fortfarande är kvar för att åka med Fanny och hennes familj till Hawaii. För att inte tala om hur avundsjuk jag är på Fanny som får stanna i ytterligare åtta månader. Hennes familj verkar vilja att hon stannar ett år till. Det får hon bara om hennes mamma får flytta med. Sådana är faktiskt reglerna!!!
Här kommer lite goa tillbakablickar från de senaste veckorna.DSC_0201 IMG_4794 IMG_4883 IMG_4935 IMG_5071 IMG_5189IMG_4916

 

Kommentera

