Något att fira

Idag glädjs jag åt att Måns kammade hem segern i Melodifestivalen 2015. Hans nummer var helt fantastiskt tycker jag och han är väl värd en seger. Jag hade gärna sett Isa som god två, men hon har bara påbörjat vad jag tror blir en lång karriär. Vi träffade henne på Öland för snart tre år sedan när Sixten, endast sex år gammal, var med i Stjärnskott.

Sixten och Isa på Öland

Sixten och Isa på Öland

I en cafeteria där på Öland bad Sixten en skäggig man att ställa sig i kön, när denne gick fram och kände om toadörren var låst. Att det var Peter Forsberg hade inte den kissignödige Sixten en aning om. Rätt ska vara rätt och man tränger sig inte före. Foppa bara log och ställde sig snällt bakom Sixten i kön.

Här träffade vi också David Lindgren. Han tackade Sixten för att han värmt upp publiken så bra åt honom.

DSC_0255

David Lindgren och Sixten på Öland.

Förra lördagen hade vi turen att få träffa denne charmige mannen igen. I samband med Andra Chansen i Helsingborg var Barnkanalen ute på en auditionturné för ett nytt barnprogram som heter ”Supershowen”. David Lindgren ska vara programledare för programmet och var med under uttagningen.

Det var massa barn, och deras föräldrar som var på plats på Helsingborgs teater och det liknade en miniversion av Idol. Det var ett otroligt tryck på barn som ville in och visa upp sina färdigheter och efter en stunds köande utan mycket till syre bestämde vi oss för att gå ur kön och vänta tills sist.

Cirka två timmar senare var det äntligen Sixtens tur.

IMG_5771

 

Han sjöng ”Giants in the sky” från musikalen ”Into the woods” och på några minuter var det hela över. Glada och nöjda satte vi oss i bilen och åkte hem igen. Precis som med audition för ALV tyckte Sixten att det här var kul och spännande, jag också för den delen. Visst vore det roligt om han går vidare till tv-programmet, men det är inte det som är det viktigaste. Huvudsaken är att man tycker om det man gör och att det är kul. Det går att jämföra med idrott, ibland vinner man, ibland förlorar man. Men tycker man att det är kul att träna och/eller tävla så är det en vinst i sig.

11037336_10205001562931559_3678037075383566717_n

 

I fredags korkade jag upp min Silfverbielke-champagne som jag fick av Mikael i julklapp 2013. Jag har hört att champagne inte bör stå längre än ett år så utan någon anledning alls bestämde jag mig för att jag och Mikael borde ta ett glas av den ädla drycken. Den var fantastiskt god!

Det finns alltid saker att fira. Till exempel att jag inte ätit något socker sedan jag bestämde mig för det, eller att jag bokat in en resa till Fanny över midsommar. Om jag hade öppnat min mail den dagen så hade jag sett ytterligare en anledning till att fira …

Kommentera

