Nu är det roligt att laga mat igen

Det går verkligen upp och ner det där, min entusiasm för att laga mat. Men i måndags stod den där igen, matkassen från familyfood. Helt plötsligt känns det så mycket roligare och lättare att få fram en näringsrik middag på bordet. Vilken underbar känsla! Att det sedan smakar gott är ett stort plus.

IMG_6011 IMG_6015 IMG_6019Jag ser recepten mer som vägledare än något som är skrivet i sten. Jag gillar att göra om dem lite för att det ska passa mig och min familj. Veckans kycklingsallad skulle enligt receptet blandas ihop, men vi skar upp allt precis som vi gör när vi äter tacos och så fick var och en ta det som passade på sin tallrik. Alla glada och nöjda. När Sixten åt av salladskycklingen från Bjärekyckling sa han precis vad jag också hade tänkt: ”Det var den godaste kyckling jag någonsin ätit:”

 

Kommentera

