Releasefesten med stort R

… och champagnekorkar i taket! I lördags var det alltså dags. Det var inte bara en releasefest, utan TVÅ!!! Jag släppte av Sixten vid ALV strax innan nio, sedan körde jag från Vimmerby mot Stockholm och Saltarö där min skrivarvän Anna Keiler bor. Hennes trevlige man Roger agerade chaufför åt de båda författarna hela kvällen, och det skötte han riktigt bra tycker jag.

IMG_1707

Anna Keiler och jag med den fina boken #Älskanoveller. Här står vi utanför Kjell E Genbergs hus i Bromma.

Vi började firandet på Bysis Bok & Papper, en mysig bokhandel på Söder i Stockholm där Anna hade sitt releaseparty förra året. Inte kunde jag väl drömma om då, att jag skulle få ha detsamma, även om det här inte bara var mitt party. Det kändes både kul och spännande att få dela den här upplevelsen med så många andra.

#Älskanoveller-gänget på Bysis

Här debuterade jag inte bara som författare utan också som autografskrivare. Som någon sa: ”Att sitta här och dricka champagne och skriva autografer kan man lätt vänja sig vid” och jag är benägen att hålla med.

IMG_1691

Smile! Jag är inte så van vid att bli fotograferad så jag var tvungen att föreviga några av dem som tog tillfället i akt.

IMG_1682

Super-Carina Aynsley och Annika Estassy Lovén

Som många av er vet så lyssnar jag på mycket böcker genom Storytel, och just nu i mina hörlurar har jag ”Croissants till frukost” av Annika Estassy Lovén. Annika har tidigare skrivit ”Solviken” som också den är en supermysig bok och jag tycker att Annika är en mycket bra författare. Just denna Annika, var den första som kom fram till mig och ville ha sin bok signerad. Behöver jag säga att det var en märklig känsla? Så ursäkta mig Annika, för den något skakiga handstilen. Det gick faktiskt bättre och bättre under kvällen, om det berodde på vanan eller de glasen champagne jag drack vet jag inte. Kul var det!

 

IMG_1721

Här sitter jag med Frida Andersson Johansson och Petra Sandberg Holstensson

Efter två timmar på Bysis fortsatte vi mot Bromma och Kjell E. Genbergs mysiga villa. Där var det uppdukat med plockmat och mera bubbel. Nu var det dags för fest nummer två med inbjudna gäster.

IMG_1694

Kjell E. Genberg himself. En riktigt produktiv författare med över 220 böcker och ännu fler noveller i bagaget.

Vad Kjell inte såg där och då, men förmodligen upptäckte så småningom, var avtrycket av en champagnekork i taket. Så är det på lyckade fester … eller?

IMG_1703 - version 2Dag Öhrlund fanns också på plats, nyss hemkommen från kursen i London. Han finns också med i #Älskanoveller och hans dotter Josephine har gjort det snygga omslaget.

Min egna familj hade fullt upp den här dagen , därför är jag så tacksam över att Mikaels moster Maria kom på min release. Det blir inte så ofta som vi träffas men när vi väl gör det är det jättetrevligt.

IMG_1718

Det sista jag hade någon tanke på var presenter. Tack Anna för den fina medaljen och tack Maria för den ädla drycken och för att du kom.

Jag vill också rikta ett tack till Jenny Jacobsson som kom med den här galna idén, och till Ewa Åkerlind på Ordberoende Förlag som ville ge ut boken. Och ett stort tack till alla er andra novellister som hjälpte till att göra det här möjligt. TACK!

Boken finns att köpa för 150:- på Studio H, eller genom att maila mig på habowoodfruar@live.se. Du kan också beställa den på Adlibris eller Bokus.

 

 

8 tankar på “Releasefesten med stort R

    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      Tack Annalena! Det borde jag ta och lägga till i inlägget. Den finns att köpa för 150 kr på Studio H. Annars går den att beställa på Adlibris och Bokus för en lite högre peng 🙂

      Svara
    1. Habowoodfrun Inläggets författare

      Hahaha, det är en helt annan sak att ge presenter, och jag åt ju upp en hel del av själv av godiset som ni fått 😉 men jag tror ni bjussade på det.
      Tack för en härlig helg!

      Svara

Lämna en kommentar